یزدفردا:مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه رویکرد این اداره کل هدف گذاری و استراتژی در ترویج هنرهای قدسی است،اظهار داشت:اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد طی دو سال گذشته توفیقات نسبتا مناسبی در اشاعه و ترویج هنرهای قدسی داشته است.

محمود عالیشوندی در دیدار اصحاب فرهنگ وهنری با نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد با بیان این مطلب به عملکرد این اداره کل اشاره کرد و گفت:دو سال پیش تعداد کانونهای فرهنگی وهنری مساجد 70باب بود که در حال حاضر 384کانون در سطح استان درحال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا تمامی انجمن های فرهنگی وهنری استان فعال هستند،تصریح کرد:بجزء انجمن شعر وادب که نیازمند توجه بیشتری است ،بقیه انجمن های فرهنگی وهنری استان در ارائه فعالیتهای فرهنگی وهنری استان درحد توان روند روبه جلویی را آغاز نموده اند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: یزد کلان استان فرهنگی که کشور است که امیدواریم با درایت اعضای شورای فرهنگ عمومی به خصوص امام جمعه محترم یزد سهم بیشتری از مطالبات اصحاب فرهنگ وهنر ادا شود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=3730611.jpg

عالیشوندی با بیان برگزاری اولین جشنواره های فرهنگی وهنری طی دوسال گذشته در این استان ،گفت:امیدواریم بتوانیم اولین هفته فرهنگ وهنر استان یزد را درخارج از کشور برگزار نماییم.

وی با تاکید براینکه برای اشاعه فرهنگ غنی یزد از سوی همه دست اندرکاران توجه بیشتری را می طلبد ،افزود:یزد جایگاه علما و مشاهیر بزرگی در کشور بوده است که امیدواریم با راه اندازی انجمن مفاخر ومشاهیر یزد بتوانیم نسل جوان را بیشتر از این با مشاهیر وعلما یزد آشنا نماییم.

این مقام مسئول اظهارداشت که خوشبختانه و ضعیت مطلوبی از نظر فعالیتهای فرهنگی وهنری در استان حاکم و استوار است .

عالیشوندی گفت:اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد با همیاری و مساعدت اصحاب فرهنگ و هنر توانست در سال گذشته اداره کل برتر در سطح کشور شناخته شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد که سال 89سال در خشانی برای این اداره کل بود که امیدواریم این درخشش ادامه داشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا